ישנם סוגים רבים של טארוט, החל מקלפים שנוצרו עוד לפני המאה ה-15 וכלה בחפיסות חדשות שיוצאות לאור מדי שנה ומופיעים בהם מוטיבים מכל הדתות ומכל התרבויות.

קלפי הטארוט של אליסטר קראולי ושל ליידי האריס - הטארוט שבהם אנו משתמשות בטיפול, יצאו לאור באמצע המאה ה-20. רבים טועים ומתייחסים לקראולי כאל היוצר הבלעדי שלהם אולם בפועל האשה שיצרה את הקלפים עצמם, תוך כדי עבודת ציור דקדקנית במשך חמש שנים היתה ליידי פרידה האריס, ציירת סוראליסטית. פרידה האריס הכירה את המיסטיקן קראולי דרך בעלה שהיה חבר מכובד באגודת ׳הבונים החופשיים׳.

קראולי חיפש את האדם המתאים שיוכל לתאר באופן מוחשי את חזונו החדש על גבי חפיסת קלפי הטארוט המסורתיים.

קראולי השתייך בתחילת דרכו הרוחנית למסדר ׳שחר הזהב׳ (אגודה סודית בתוך אגודת הבונים החופשיים) אליו השתייך גם אדוארד וויט שהתפרסם בזכות קלפי הטארוט שעיצב עם ציירת בשם קרולינה. קלפי הטארוט שלו נקראים ׳קלפי ריידר׳ והם נחשבים כפופולרים ביותר לשימוש משום שהציורים בקלפים מפורשים באופן שאינו משתמע לשתי פנים.
בשלב מסויים קרואלי פרש מהמסדר וערך מסעות שונים ברחבי העולם וכך התוודע לתורות נסתר רבות וגם לתרגולים רוחניים ופיזים שונים בינהם יוגה ומדיטציה.

על פי חזונו של קראולי הגיע העת לעידן חדש של האנושות. האדם, שהוא ייצוג של העולם כולו, חייב להתפתח במשך כל חייו ולהתנסות בכל דבר שמעורר בו ענין כאותו ילד שנולד וחווה את הדברים באופן הראשוני ביותר שלהם. קראולי היה בטוח שכדי להגיע להארה, האדם צריך לעבור במקומות האפלים ביותר בנפשו ולכן תמך והתנסה בעצמו בסמים ובטקסי כישוף שחלקם היו בעלי אקט מיני.
קראולי עצמו לא הצליח לצאת מתוך החשכה שהתנסה בה וגרם נזק רב לבנות זוגו ולאנשים סביבו. הוא התמכר להרואין ומת כתוצאה מכך.

לעומתו, ליידי פרידה האריס מעולם לא אימצה לליבה את תפיסת עולמו. בניגוד לקראולי שאהב לצאת בהצהרות ולעשות הכל תחת אור הזרקורים, ליידי האריס שמרה על חשאיות ודרכה הרוחנית הושפעה מרודולף שטיינר, אבי האנטרופוסופיה וממפעלם של ׳הבונים החופשיים׳ (עדות לכך אנו רואים בביטויים המטאפיזיים של גרמי השמיים, החיות וארבעת היסודות בציורי הקלפים ובצורות הגאומטריות המורכבות שמופיעות בקלפי הטארוט בהשפעת סגנון האדריכלות של ׳הבונים החופשיים׳).

יחד עם זאת, קראולי הכניס חידוש בקלפי הטארוט כאשר בחפיסה המסורתית, קלפי חצר המלוכה הם: מלך, מלכה, נסיך ועלם ואילו אצל קראולי קלפי חצר המלוכה הם: אביר, מלכה, נסיך ונסיכה. זאת משום שקראולי העריץ את מהות הנשיות ואת העוצמה שיכולה להיות לנשים ולכן מבחינתו, ייצוג של אשה בקלפי חצר המלוכה היה מאד משמעותי.
גם בתהליך האלכימי המהות הנשית היא שוות ערך לייצוג הגברי ואף יותר מכך, בלעדיה לא תתקיים העבודה האלכימית וקראולי היה מודע לכך.

הקלפים של קראולי ושל ליידי האריס הם קלפים מורכבים הן מבחינת איכות הציור שלהם ושפע המשמעויות השונות שמתאפשרות בכל קלף וקלף והן בסמלים נסתרים הפותחים פתח לתורות עתיקות בינהן גם מיתולוגיות של מצרים העתיקה, יון והודו.

 טארוט של קראולי וליידי האריס